Wednesday, August 10, 2011

B!L@ & Y@nG vs M@k

Bila dahaga, yang  susukan  aku....mak
Bila  lapar, yang  suapkan  aku....mak
Bila  keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. .mak
Kata  mak, perkataan  pertama  yang  aku  sebut....Mak
Bila  bangun  tidur, aku cari.....mak
Bila  nangis, orang  pertama  yang  datang ...mak
Bila nak bermanja, yang aku cari...mak
Bila  nak  bergesel, aku  duduk sebelah....mak
Bila sedih yang datang pujuk aku hanyalah...mak
Bila  nakal,   yang  memarahi   aku....mak
Bila merajuk, yang  memujukku  cuma....mak
Bila buat salah, orang yang paling cepat marah....mak
Bila  takut,   yang    tenangkan  aku....mak
Bila nak   peluk, yang  aku  suka  peluk.....mak 
Aku selalu  teringatkan ....mak
Bila sedih, aku  mesti  talipon....mak
Bila seronok, orang  pertama  aku  nak  beritahu.....mak
Bila bengang.. aku  suka  luah  pada..mak
Bila takut, aku selalu panggil..."mmaaakkkk! " 
Bila sakit, orang  paling  risau  adalah....mak
Bila nak exam, orang  paling  sibuk  juga....mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu....mak
Bila ada masalah, yang   paling   risau......mak
Yang   masih   peluk   dan   cium   aku   sampai   hari   ni..mak
Yang slalu masak makanan kegemaran aku...mak
Kalau   balik    ke   kampung,   yang   selalu   bekalkan   ulam   &   lauk   pauk.....mak
Yang   selalu   berleter   kat   aku...mak
Yang   selalu   puji   aku....mak
Yang   selalu   nasihat aku....mak
(tapi itu semua dulu.... klw bleh nak jmpak mak, skejap pn xpe... nak plok mak puas-puas... nak ckp 'org syg mak sngat-sngat'.... tapi...... tuhan lagi sayangkan mak...
semoga bahgian mak disana, dan ditempatkan digolongan org-org yang beriman...) AL-FATIHAH

No comments:

Post a Comment