Wednesday, October 19, 2011

CINTA SI LAILA

Sejak kenal A baru laila tahu ape tu  CINTA .. pengenalan laila dan A, bukan disengajakan, hanya dimulakan dengan berbual dan gurau senda.. apa yang di idamkan oleh laila semua ada pada A.. sepatutnya dari awal lagi laila dah tolak cinta A... disebabkan kejujuran A, laila jadi SUKA pada A... dalam perhubungan A selalu ambil berat, dan tahu apa yang laila tak suke, dan faham perasan laila, membuatkan laila SAYANG pada A...
kata-kata dan janji-janji A pada laila dan kasih sayang yang dicurahkan telah mengajar laila makna CINTA... laila CINTA dan SAYANGkan A......
  setiap kali berjumpa, perkara yang selalu dibulakan mesti pasal kak dan anak'2... sebenarnya A dah berkahwin dan mempunyai 2 orang anak.. laila tak kisah kerana laila tahu kak dan anak'2 adalah hak A, dan laila tau A akan bahagikan laila.. pada mula nya kak izinkan laila berkawan dengan A, tepi kak berubah hati, setelah mendapat pendapat dari orang lain...
  laila slalu dimarahi dan dimaki hamun oleh kak, tapi laila bersabar, laila tabah menghadapi semua itu, kerana dengan harapan dapat bahagia dengan A.. A pernah berjanji dia hanya perlukan dua orang wanita dalm hidupnya... tapi semua itu dusta dan semuanya berubah, bila A mula 'on-off' dalam hidup laila..


 Kini A mempunyai 2 orang isteri, isteri yang kedua bukan lah laila, bertapa kecik hati laila bila dapat tahu A susah berkhawin lain... mana janji-janji yang ditaburkan oleh A... A penipu...... :'(
laila SAYANGkan A, nape macam nie.... A minta maaf pada laila, semua tu dah tak bermakna lagi... biar pun sejuta kali A minta maaf benda tetap sama~ A kawen dengan orang lain~
  laila dah buat keputusan, laila nak lupakan A, A pergi la jauh-jauh, daripada A 'on-off' dalam hidup laila.. laila doakan A bahagia.... ~~~~~~~~~ laila BENCI abang``````````

Wednesday, August 10, 2011

B!L@ & Y@nG vs M@k

Bila dahaga, yang  susukan  aku....mak
Bila  lapar, yang  suapkan  aku....mak
Bila  keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. .mak
Kata  mak, perkataan  pertama  yang  aku  sebut....Mak
Bila  bangun  tidur, aku cari.....mak
Bila  nangis, orang  pertama  yang  datang ...mak
Bila nak bermanja, yang aku cari...mak
Bila  nak  bergesel, aku  duduk sebelah....mak
Bila sedih yang datang pujuk aku hanyalah...mak
Bila  nakal,   yang  memarahi   aku....mak
Bila merajuk, yang  memujukku  cuma....mak
Bila buat salah, orang yang paling cepat marah....mak
Bila  takut,   yang    tenangkan  aku....mak
Bila nak   peluk, yang  aku  suka  peluk.....mak 
Aku selalu  teringatkan ....mak
Bila sedih, aku  mesti  talipon....mak
Bila seronok, orang  pertama  aku  nak  beritahu.....mak
Bila bengang.. aku  suka  luah  pada..mak
Bila takut, aku selalu panggil..."mmaaakkkk! " 
Bila sakit, orang  paling  risau  adalah....mak
Bila nak exam, orang  paling  sibuk  juga....mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu....mak
Bila ada masalah, yang   paling   risau......mak
Yang   masih   peluk   dan   cium   aku   sampai   hari   ni..mak
Yang slalu masak makanan kegemaran aku...mak
Kalau   balik    ke   kampung,   yang   selalu   bekalkan   ulam   &   lauk   pauk.....mak
Yang   selalu   berleter   kat   aku...mak
Yang   selalu   puji   aku....mak
Yang   selalu   nasihat aku....mak
(tapi itu semua dulu.... klw bleh nak jmpak mak, skejap pn xpe... nak plok mak puas-puas... nak ckp 'org syg mak sngat-sngat'.... tapi...... tuhan lagi sayangkan mak...
semoga bahgian mak disana, dan ditempatkan digolongan org-org yang beriman...) AL-FATIHAH

Monday, August 8, 2011

KEHIDUPAN


hidup ini susah nak diduga.. kadang'2 kita rasa dekat dengan seseorang, tapi sebenarnya jauh.. walaupun kita dapat mencapai gemgaman tangan dia, tapi belum tentu hati dia kita dapat selami..
mungkin kita dapat buat dia ketawa, tapi kita tak tau apa makna senyumanya... bila dia menangis kita sangka kita dapat memujuknya, tapi pada hakikatnya kehadiran kitalagsung tak disenanginya.. Ini semua lumrah kehidupan, kita tak akn tau siapa kawan, siapa lawan... sampai 1 masa kita jatuh, adakah tangan itu mehulurkan bantuan atau kita akan ditinggalkan?????
Yang dekat biarlah ALLAH.. Yang digemgam biarlah IMAN.. Yang senyum biarlah KETENANGAN.. Yang menagis biarlah KEINSAFAN.. Barulah bila jatuh dapat bantuan dariNya... Dia yang empunya segalanya... ALLAH s.w.t

family portrait

Momma please stop cryin, I can’t stand the sound  Your pain is painful and its tearin' me down  I hear glasses breakin as I sit up in my bed  I told dad you didn’t mean those nasty things you said 

You fight about money, bout me and my brother  And this I come home to, this is my shelter  It ain’t easy growin up in World War III  Never knowin what love could be, you’ll see  I don’t want love to destroy me like it has done my family 

Can we work it out? Can we be a family?  I promise I’ll be better, Mommy I’ll do anything 
Can we work it out? Can we be a family?  I promise I’ll be better, Daddy please don’t 
leave  Daddy please stop yellin, I can’t stand the sound 

Make mama stop cryin, cuz I need you around  My mama she loves you, no matter what she says  its true  I know that she hurts you, but remember I love you, too 

I ran away today, ran from the noise, ran away  Don’t wanna go back to that place, but don’t have no choice, no way  It ain’t easy growin up in World War III  Never knowin what love could be, well I've seen  I don’t want love to destroy me like it did my family 

Can we work it out? Can we be a family?I promise I’ll be better, Mommy I’ll do anything 
Can we work it out? Can we be a family? I promise I’ll be better, Daddy please don’t leave 


keluarga bahagia

Keluarga Bahagia

Sedamai taman firdausi
Limpahan kasih sayang sejati
Seharum semerbak kasturi
Mengharumi hidup insani

Indahnya damainya
Keluarga yang bahagia
Itulah idaman impian setiap insan
Yang dahagakan belaian
Serta kasih dan syaang

Ketika insan lain berbahagia
Bersama keluarga
Namun kita masih meniti
Titian rapuh perhubungan

Mengapa kita terpisah daripada rahmatNya
Mungkinkah kita seringkali melupakanNya
Ayuhlah bina semula
Keluarga diredhai Allah

Oh ayah oh ibu dengarlah rintihan
Dan luahan hatiku yang dahaga kasih
Jiwaku merasa terseksa ketandusan kasihmu
Marilah kita bina bersama-sama
Keluarga bahagia

Ayah ibu
Luangkanlah sedikit masa bersamaku
Ku rindukan kemesraan
Dan belaianmu